DOCS

19/09/2024
Informații pentru angajatori

Cum înregistrez un contract de internship?

Citire estimată: 4 minute 460 vizualizări

Platforma PULS permite înregistrarea și editarea contractelor de internship, în baza Legii 176/2018. Organizațiile-gazdă au obligația să încheie contractele de internship în formă scrisă, în limba română, cel târziu în ziua anterioară începerii programului de internship.

Înregistrarea contractului de internship se realizează în trei pași:

  • Înregistrarea informațiilor despre intern
  • Declararea detaliilor despre programul de internship
  • Solicitarea înregistrării contractului de internship

Din contul de angajator, după ce vă logați în platformă, selectați ,,Programe de internship – prima de promovare a angajării (Legea 176/2018)”.

  • Înregistrarea informațiilor despre intern

În ecranul următor, în partea din stânga, sub secțiunea ,,Companie”, se afișează ,,Interni”, respectiv ,,Program de internship”. Butonul cortină, sub forma săgeții galbene orientate către stânga, ascunde sau afișează meniul. 

Pentru a putea înregistra un contract de internship, introduceți datele personale ale internul selectând ,,Interni” în secțiunea ,,Companie”, apoi apăsând butonul ,,Adaugă intern”.

În ecranul următor, completați datele personale ale internului, astfel încât să puteți salva formularul folosind butonul din josul paginii. Aceste informații pot fi editate ulterior, însă este necesar să le verificați cu atenție, întrucât vor fi preluate în contractul de internship.

După salvarea datelor internului, devin disponibile trei butoane, ,,Vizualizează” (1), ,,Modifică” (2) sau ,,Șterge” (3) înregistrarea.

Butonul de vizualizare vă deschide ecranul care afișează informațiile internului, cu posibilitatea editării acestora folosind butonul marcat prin creion.

Butonul de modificare a datelor vă redirecționeză la formularul inițial, unde puteți edita câmpurile afișate. Salvați modificările aduse cu ajutorul butonului omonim.

Butonul de ștergere a internului elimină complet înregistrarea. Platforma PULS solicită confirmarea că doriți să îndepliniți această acțiune.

Pentru a putea adăuga internul la solicitarea de încheiere a contractului de internship, este necesară încărcarea copiei după actul de identitate a acestuia în secțiunea ,,Documente”. Apăsați butonul ,,Încarcă documente” și selectați ,,Alege un document”.

Navigați în fișierele computerului și selectați fișierul corespunzător actului de identitate al internului.

Selectați tipul documentului ,,act de identitate” și încărcați fișierul folosind butonul omonim.

  • Declararea detaliilor despre programul de internship

În partea din stânga, sub secțiunea ,,Companie”, selectați ,,Program de internship”, apoi apăsați butonul ,,Adaugă program”.

În ecranul următor, introduceți numele programului de internship și codul CAEN corespunzător. Salvați informațiile declarate folosind butonul din josul paginii.

După salvarea datelor referitoare la programul de internship, devin disponibile două butoane, ,,Modifică” (1) sau ,,Șterge” (2) înregistrarea.

  • Solicitarea înregistrării contractului de internship

În partea din stânga, sub secțiunea ,,Solicitări”, selectați ,,Listă contracte internship”, apoi apăsați butonul ,,Adaugă solicitare”.

Completați cu atenție formularul afișat, întrucât informațiile introduse vor fi preluate în contractul de internship.

În ecranul următor, selectați ,,Generează documentele” pentru a descărca în computer contractul de intership, completat cu informațiile pe care le-ați introdus în formular.

După verificarea corectitudinii datelor, aplicați semnătura electronică/olografă și colectați offline semnătura olografă a internului. Scanați contractul de internship și folosiți butonul ,,Încarcă documentele”.

În ecranul afișat, apăsați ,, Alege un document”, navigați în fișierele din computer și selectați contractul de internship semnat.

Finalizați încărcarea documentului folosind butonul omonim.

Pe solicitarea de înregistrare a contractului de internship, în secțiunea ,,Documente”, puteți accesa documentele încărcate, cu opțiunile ,,Vizualizează documentul” (1), ,,Modifică” (2), ,,Descarcă documentul” (3) sau ,,Șterge” (4).

Din secțiunea de ,,Detalii” a solicitării de încheiere a contractului de internship, finalizați procesul de depunere acționând butonul ,,Trimite solicitarea”.

Platforma PULS solicită confirmarea trimiterii spre analiză a cererii introduse.

În acest moment, solicitarea are statusul ,,Înregistrat”. Până la preluarea de către un operator AJOFM, puteți retrage solicitarea.

 

Distribuiți acest document

Cum înregistrez un contract de internship?

Sau copiați link-ul

Cuprins